Але й волосина з вашої голови не пропаде. - Дабар - біблійний курс в Україні
Лк 21, 12-19
Того часу Ісус сказав своїм учням: «Люди накладуть на вас свої руки і будуть переслідувати, видаючи в синагоги та в’язниці; поведуть вас до царів і володарів через Моє Ім’я; станеться ж вам це на свідчення. Отже, покладіть у серцях ваших не турбуватися наперед, що відповідати, бо Я вам дам слова та мудрість, яким не зможуть протистояти чи відповісти всі противники ваші. Видаватимуть вас і батьки, і брати, і родичі, і друзі, і вб’ють декого з вас, і будуть ненавидіти вас усі через Моє Ім’я. Але й волосина з вашої голови не пропаде. У вашій терпеливості здобудете ваші душі.
Як казав Генрі Ноуен, ми живемо в час, коли хліб ще треба ламати. І про це не можна забувати. Зради, ненависть, переслідування, катування і вбивства… Таке враження, що в сьогоднішньому уривку, крім цих слів, є хіба що сполучники.Але деякі люди так сильно бояться дивитися на світ через рожеві окуляри, що стверджують, що навіть фламінго – сірі. Зради, ненависть, переслідування, катування і вбивства – кожен наш день має свої. Але особисто для мене цей текст – про волосину. Вона стоїть в самому кінці, і треба бути супердурнем, щоб думати, що одна волосина може щось означати, щось змінити, переважити всю ту армію найбільших нещасть, які можуть вмить зламати нам життя. Але виявляється, що таки треба бути супердурнем, Божим супердурнем, бо волосина – це єдине, що не проминає в цьому тексті.
Це абсолютно не сходиться з нашою ментальністю: для нас те, що висить на волосині, це те, що ми от-от втратимо. Але ментальність можна укладати, як і неслухняне волосся, якщо Господь – наш перукар.
Що ж тоді означає ця волосина?
Один кінець волосини – це наша голова, інший – зовнішній світ. Волосся – це наче коріння нашого особистого світу у світ, що належить всім, у зовнішній світ, це щось найбільш вразливе і ніжне, що проростає у найбільш жорстоке і небезпечне. Це наші думки, наше ставлення, наші слова, які відкриваємо іншим. Волосся – це ті плани, які рано чи пізно мають перестати бути тільки планами, це ті думки, яким має стати занадто тісно у нашій голові, це ті почуття, про які мусимо заявити і які мусять переселитися в життя інших.
Відкрити комусь те, про що думаєш, – це дозволити себе зрадити, довіритись комусь зі своїми почуттями – це дозволити собі бути слабким, дбати про двох чи трьох – це повісити свої плани на волосину. Але Господь каже, що оберігатиме кожну нашу волосинку, кожен день, коли даємо найменший паросток назустріч іншим.
Серед того, що живе в нашій голові, волосся особливо нагадує надію. Ми зістригаємо його раз за разом, а воно знову і знову з’являється десь з-під шкіри, не ображаючись за минуле і не питаючись, що буде далі. Часто ми самі методично починаємо позбуватися надії – рвати з відчаю волосся – бо начебто коли немає надії, не може бути розчарувань, і тоді нічого не зможе нам зробити боляче. Але згадаймо, як ангел схопив пророка Авакума за волосся, щоб віднести його на інший кінець світу до Даниїла. Якщо відмовимося від надії, ангелам не буде за що схопитися, щоб віднести нас туди, де маємо зараз бути, якщо, як Самсон, дозволимо зрізати наше волосся, залишиться сила тільки мстити і платити за це своїм життям.
Як казав Генрі Ноуен, ми ще живемо в світі, в якому треба ламати хліб і серця. І тут маємо два варіанти: можемо з болю почати методично позбуватися будь-яких зв’язків поза нами, забирати у людей шанс нас ранити, а можемо віддати своє волосся Ісусу. Так зробила Марія Магдалина, так зробив пророк Авакум, і Господь не зрадив жодній їхній надії, жодна, навіть найменша, не була марною, я в цьому впевнена.
Останні коментарі