Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Перейдіть догори

Догори

Гнів - це завжди погано? або навіщо Бог створив тигра - Дабар - біблійний курс в Україні

Гнів – це завжди погано? або навіщо Бог створив тигра
Спільнота Дабар

Йн 2, 13-25
Наближалася юдейська Пасха, й Ісус прийшов у Єрусалим. І знайшов у храмі тих, які продають овець, волів і голубів, і мі­няльників грошей, що там сиділи. Зробивши бича з мотузок, Він вигнав усіх із храму, овець і волів, розсипав гроші у міняльників, а сто­ли поперевертав. А тим, які продавали голубів, сказав: «Заберіть їх звідси! Не робіть дому Мого Отця домом торгівлі!» Згадали Його учні, що написано: «Ревність до Твого дому з’їдає Ме­­не!» У відповідь на це юдеї запитали Його: «Яке знамення покажеш нам, що таке Ти робиш?» Відповів Ісус і сказав їм: «Зруй­нуйте цей храм, – і за три дні Я під­німу його». Тоді юдеї сказали: «Сорок шість років будувався цей храм, а Ти за три дні піднімеш його?» Він же говорив про храм свого тіла. Коли Він воскрес із мертвих, то згадали Його учні, що Він це го­ворив, – тож повірили і в Писання, і в сказані Ісусом слова. А коли Він був у Єрусалимі на святі Пасхи, то багато людей, побачивши ті чудеса, які Він творив, повірили в Його Ім’я. Сам же Ісус не звірявся їм, бо сам знав усе і не мав потреби, щоби хтось свідчив про людину, адже сам знав, що було в людині.

Обожнюю це Євангеліє. Воно, окрім усього іншого, стверджує людину в її емоціях і проявах, а також показує взаємопроникнення Божого і людського одне в одне.

Абстрактно, заплутано? Зараз спробуємо пояснити.

Так, так Ісус також був людиною з ніг до голови. І гнівався як людина і проявляв свій гнів як людина. Я розумію, що це Євангеліє розбиває образ завжди “солодкого Ісуса”, тому для глибшого розуміння, давайте спробуємо уявити.

Євангеліст пише коротко і сухо “Зробивши бича з мотузок, Він вигнав усіх із храму, овець і волів, розсипав гроші у міняльників, а сто­ли поперевертав”. Напевно перед цієї дією Ісус не звернувся до торговців: Шановні панове бізнесмени, міняйли. Я ся дуже перепрошую…” І не було завжди лагідної посмішки при акті вигнання. (Ісус і без лагідної посмішки?) Потім ми не знаходимо, що Ісус не сповідувався зі свого вчинку: “Ай-я-яй, перед самою Пасхою нагнівався на ближнього, на торговця”. Ісус виразив себе повністю як людина, не придушував своїх емоцій та почуттів, а учні побачили в цьому Бога.

Згадали Його учні, що написано: «Ревність до Твого дому з’їдає Ме­­не!»

І це не заохочення в першій ліпшій ситуації перевертати стіл, особливо, якщо він тяжкий, а у Вас є проблеми з хребтом, але радісна можливість показати дитячу гримасу послідовникам теорії “відмовся від своїх емоцій, будь християнином”. Психологи говорять, що це небезпечно для здоров’я, а Бог поглиблює цей висновок тим, що людина тілом, душею та духом створена Богом і створена не без емоцій.

Але чи Бог створив гнів чи це небажаний наслідок та прояв гріха, і його (гнів) треба заборонити? Цей сумнів-питання варто доповнити іншим питанням: “Але чи Бог створив тигра небезпечним хижаком чи це наслідок гріха і його (тигра) треба заборонити”. Тоді картина стає повною і вже викликає посмішку.

До того ж маємо підтвердження – Ісус виражає гнів дуже конкретно і дуже гнівно. Даруйте цей каламбур.

https://www.houstonapparels.com/