Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Перейдіть догори

Догори

Голос життя - Дабар - біблійний курс в Україні

Голос життя
Спільнота Дабар

7 грудня Мк 1, 1-8

Початок Євангелія – Ісуса Христа, Сина Божого. Як написано в пророка Ісаї: «Ось, Я посилаю Мого ангела перед обличчя Твоє, який приготує дорогу Твою. Голос того, хто волає в пустелі: “Приготуйте дорогу Господню, робіть прямими стежки Його”». З’явився Йоан Хреститель, хрестячи в пустелі та проповідуючи хрещення покаяння, для прощення гріхів. І виходили до нього з усієї Юдейської землі та всі мешканці Єрусалима, і, визнаючи свої гріхи, були хрещені ним у річці Йордані. Йоан був одягнений в одяг з верблюжої шерсті, мав шкіряний пояс на стегнах своїх і їв сарану та дикий мед. І він проповідував, кажучи: «Слідом за мною йде сильніший за мене, якому я не достойний, нахилившись, розв’язати ремінця Його сандалів. Я похрестив вас водою, а Він буде хрестити вас Духом Святим!»

На початку книги слово “початок”, “архе” вживається і в Старому завіті, в книзі “Буття” і в Євангелії від Йоана – “на початку було слово”. Таким чином Євангелісти, роблячи парафраз з книгою Буття, хочуть натякнути, що Ісус Христос – це нове сотворення світу. Або краще – Його прихід у світ означає сотворення нового світу. Чи віриш ти, що Ісус, який увіходить в твоє життя може сотворити в тобі новий світ? Якщо так, то позбавляйся словесних та ментальних формул  “такий вже я, нічого не поробиш”, “ще мама казала, нічого з тебе путнього не виросте”…

З Ісусом у кожного є нове, майбутнє, якого не перекреслить ніяке минуле.

Тепер давайте порівняємо Марка та Йоана. У Йоана на початку є Слово, а в Марка, виходить, –  голос. Бо відразу після слів “початок Євангелія Ісуса Христа” ідеться про Йоана Хрестителя, який є “голосом вопіючого в пустелі”.

Голос і слово – поняття близькі, але не тотожні. Без голосу слово не прозвучить, а без слова голос стане беззмістовним звуком. В Євангелії від Йоана ідеться про початок, який неможливий без Слова, яким усе постало. А в Євангелії від Марка акцент робиться на голосі, бо без нього ця Євангелія не була би проголошена.

Це поняття “голос” – пригадує потребу в євангелізації. Для когось Ваш голос, який Ви подасте на захист Бога, стане поччатком нового життя. В простому свідоцтві іншій особі ми можемо уподібнитись Богу, який творить все нове.

Як це зробити? Як наважитися жити свідоцтвом, говорити іншим про Бога, євангелізувати? Треба придивитися до Йоана Хрестителя і в його прикладі побачити підказки для себе.

Він з’явився в пустелі, в місці не придатному для життя, небезпечному, спекотному, суворому, такому, яке кишить зміями та скорпіонами. Саме таке місце стало тереном, де води Хрещення давали нове життя. Парадоксально, місце, де є смерть стало місцем, яке дає життя.

Може і в нашому житті ми також сприймаємо речі такими як вони є, точніше такими як ми по-людськи їх бачимо, не беручи до уваги цієї Божої парадоксальності. І думаємо, що потрапляємо в зону смерті, пустелю, але скоро з розпеченого обрію вирине фігура аскета у верблюжій шкірі і голос, який кличе до покаяння, голос життя…

 

 

https://www.houstonapparels.com/