Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Перейдіть догори

Догори

Парадокси Царства Небес - Дабар - біблійний курс

Парадокси Царства Небес
Спільнота Дабар

 Царство Небесне подібне ще до захованого в полі скарбу, що людина, знайшовши, ховає його, і з радости з того йде, та й усе, що має, продає та купує те поле. 45 Подібне ще Царство Небесне до того купця, що пошукує перел добрих, 46 а як знайде одну дорогоцінну перлину, то йде, і все продає, що має, і купує її. Матвія, 13, 44-46

Сьогоднішнє Євангелія від Матвія розповідає притчу про Царство Небесне. Ісус, проповідуючи учням, часто використовував такий метод розповіді. Зазвичай, у притчах містилися образи та символи, які близькі людям, вони дозволяли зрозуміти суть казання.

Давайте спробуємо розібратися з образами сьогоднішнього читання. Поміж них, поле, скарб, перлина… Хммм… Мабуть не кожному близькі такі поняття, не кожна людина має справу з полем чи колекціонує перлини. У часи Ісуса не було банків чи інвестиційних фондів, тому люди ховали цінні речі. Найчастіше їх закопували. Коли людина помирала, то траплялося, що ніхто інший не знав де захований скарб  і інформація про власність людини відходила у небуття. Мабуть, про такий скарб  і говориться у притчі про Царство Небесне.

Можемо провести паралель ще з однією біблійною притчею, коли людина не використала скарб, а заховала його. Йдеться про Господаря, який їхав приймати Царство, а своїм слугам залишив по міні (грошова одиниця). Раби по-різному використали гроші. Одні вкладали їх і отримували прибуток, один в 5, другий в 10 разів, за що були щедро нагороджені Господарем, а у слуги, котрий заховав міну у хустинку, і не приніс ніякого прибутку, забрали і те, що мав (Лк 19,26).

Давайте подумаємо про те, а де ж знаходяться наші скарби? Ми їх так само ховаємо і вони пропадають, чи ми їх використовуємо і прославляємо Бога?

Який же скарб знайшла ця людина на полі? Знайдемо інші уривки з Біблії, де згадується це слово. У Матвія 2,11 під скарбом мається на увазі золото, ладан і миро, – дари, які принесли новонародженому Ісусу в подарунок три царі. Ці скарби можуть символізувати чесноти: доброту та милосердя. Ще один глибокий текст: «Не складайте скарбів собі на землі, де нищить їх міль та іржа, і де злодії підкопуються й викрадають… Бо де скарб твій, там буде й серце твоє! (Матвія 16,9)». Під скарбом розуміємо те, до чого ми найбільше прив’язані у житті: робота, діти, хобі та ін.. У іншому уривку до Ісуса підійшов хлопчина і запитав, як він має отримати Царство Боже, а відповідь була  проста: продай те, що маєш і поділися з тими, кому бракує, тоді і отримаєш скарб на небі. Йдеться, про духовний скарб радше, ніж матеріальний.

В Одкровенні 21,21: «А дванадцять брам то дванадцять перлин, і кожна брама зокрема була з однієї перлини…». Число вказує нам на апостолів, а те, що всі ворота з однієї перлини, то це означає, що тією перлиною є Ісус.

Ці дві притчі подібні за змістом, а відрізняються тим, що у першому випадку людина знайшла скарб можна сказати випадково, як самаритянка, котра вийшла за водою, а у пошуках перлини колекціонер довго мучився і шукав, так як деякі з апостолів.

Як бачимо, здобуття Царства парадоксальний процес, адже щоб його отримати потрібно віддати все майно, всі прив’язаності, те, що займає найбільше місця у серці. З одного боку, спасіння даром дається, а щоб тримати Небесний скарб, потрібно віддати свій скарб.