Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Перейдіть догори

Догори

Помилка третього раба - Дабар - біблійний курс в Україні

Помилка третього раба
Спільнота Дабар

Роздуми над Євангелієм на 18 листопада

Сьогоднішня притча про господаря, рабів та десять мін дуже схожа на притчу про рабів та таланти (Мт 25, 14-30). Нескладно здогадатись, що в образі господаря є Ісус та говориться про Його друге пришестя, раби – це учні, християни, ми з вами; таланти або міни – це наші здібності, можливості, таланти, майно, родина, друзі, дари,  які Господь нам дав в житті.

Чому третій раб дозволяв собі  так говорити про  свого пана «ти ж бо людина жорстока: береш, чого не поклав, і жнеш, чого не посіяв» (Лк 19,21)? Можливо тому, що він так його і сприймав.

Чому він сприймав свого пана по іншому, ніж інші раби? В обох притчах господар називає раба злий, лукавий, лінивий. В той самий час інших рабів називає добрий та вірний.

Думаю, проблема була у відносинах між рабом та паном. Чезе свою лінь, злість та невірність, через свою викривлену призму цінностей, третій раб сприймав всіх і все, включаючи  свого пана.

Лінь та невірність Господу ходять поруч. Лінь молитись, лінь почитати та подумати над Святим Письмом, лінь докладати зусиль до того, щоб будувати стосунки з Богом. Звідти походить невірність Богові. Сьогодні, коли Він мені потрібний, то я з Ним, на колінах. Коли ні, то ні. З лінню  та невірністю важко побудувати справжні стосунки не тільки з Богом, а навіть з простою людиною. Кому сподобається друг, чоловік, дружина, на яких важко покластись, які сьогодні є, а завтра немає, які розмовляють та звертаються до мене, тільки коли їм потрібно, які не прагнуть справжніх відносин. В таких відносинах важко пізнати людину, а тим більше Бога. Тому, я через свою лінь та невірність створюю мій образ людини, мій образ Бога. Відповідно, до створеного викривленого образа будую своє відношення та стосунки з людиною, з Богом. Тому часто маємо різні сприйняття Бога. Для когось Він злий суддя, чи добрий дідусь на хмаринці, чи близький друг, чи далекий Бог, якому байдуже на моє життя.

Платок,  в який раб загорнув міну означає тканину, в яку загортали голову мерців і згадується у відповідних уривках про померлих людей (Ів 11,44; Ів 20,7). Це наштовхує на слова «віра без діл мертва» (Як 2, 26). Через нашу невірність Богові, через викривлене сприйнятяття Бога,  у відносин з Ним входить страх,  як у  раба. Страх побудований на викривленому образі Бога блокує та паралізує наші стосунки, мене як християнина. Моя віра стає мертвою, формальною і бездіяльною, якщо вірю в Бога – суддю, байдужого Бога або Бога, який постійно так і чекає щоб покарати мене за гріх. Наврядчи захочеться щось робити, витарчати сили та час на якусь християнську діяльність, діла милосердя чи євангелізацію заради такого Бога.

Отже, проблемою раба насправді була лінь, яка потягнула за собою ланцюжок гірких наслідків. Як показує життя, лінь дуже коварна штука. Не така страшна, на преший погляд , як вбивство або крадіжка, але діє як рак, розповсюджуючись по всьому тілу та призводячи до смерті. Св. Йоан Златоустий коментуючи цю притчу сказав: « Тому Бог дав дар і слова, і руки, і ноги, і силу, і розум та розуміння, щоб ми все це використовували на нашого власного спасіння та для блага іншого».

https://www.houstonapparels.com/