РЕВНІСТЬ ЦАРСТВА - Дабар - біблійний курс в Україні
16 грудня 2014
Мт 21, 28-32
Як вам здається? Один чоловік мав двох синів. Звернувшись до першого, він мовив: Піди, дитино, нині працювати у винограднику. 29 . Той озвався: Піду, Господи, – і не пішов. 30 Звернувшися до другого, сказав так само. А цей відповів: Не хочу. Але, потім розкаявшись, пішов. 31 Котрий з двох учинив волю батька?” – “Останній”, відповіли ті. Тоді Ісус їм: “Істинно кажу вам, що митарі й блудниці вас випереджують у Царстві Божім. 32 Прийшов бо був до вас Йоан дорогою правди, та ви не повірили йому; митарі і блудниці повірили йому, а ви, бачивши це, навіть потім не розкаялися, щоб повірити йому.
Сьогодні Євангелія подає нам притчу про двох синів, а точніше дітей (грецьке слово «текнон» означає «дитина, чадо, плід лона»), яких Батько запрошує працювати у винограднику. Отці Церкви говорили, що «виноградник – це праведність, яку Бог насадив взагалі в природі всіх людей… Кожна лоза винограднику – це різні види праведності, так що кожна людина відповідно до своїх особистих чеснот, видає більше або менше виноградних лоз». Таким чином, працювати у винограднику означає працювати над своєю праведністю, своїми чеснотами, даними тобі Богом. І до цього запрошені Божі діти.
Господь говорить про двох дітей: одного, що був слухняний на словах, а інший – слухняний на ділі. За образами цих дітей можемо побачити дві групи людей: тих, хто вважав себе праведним і богоугодним, і тих, хто були свідомі своєї неправедності та віддаленості від Бога. Перші знали волю Отця Небесного, проте: «На них збувається пророцтво Ісаї, що каже: Слухом почуєте, та не зрозумієте, і дивлячись, не побачите, – 15 бо серце в цього народу затовстіло. Вони на вуха тяжко чують і зажмурили свої очі, щоб не бачити очима, і вухами не чути, і не зрозуміти серцем, та не навернутись, – щоб я зцілив їх.» (Мт 13, 14-15). Останні ж бачили свою грішність і «ставши здалека, не сміли і очей звести до неба» (пор. Лк 18, 13). Перші були закохані у своїх добрий вчинках по відношенню до Бога і вважали, що тільки їм належить Царство Небесне. Другі вважали себе просто негідними ані Царства Божого, ані Його любові чи уваги. Варто ж зауважити, що Ісус не робить між ними різниці. Як перших, так і других називає синами Отця. Як одних, так і других запрошує працювати у винограднику Отця, показуючи таким чином, що Бог ніколи не втрачає, покладеної в людині надії. Бог має однакове Серце для кожного й прагне пробудити і тих, хто спить у своїх гріхах, і тих, хто спить у своїй самовпевненості.
«Слово ж: випереджують у Царстві Божім – не тому сказано, що юдеї підуть за митарями, але що і вони, якщо захочуть, можуть увійти в Царство Боже. Воістину, ніщо так не збуджує грубих людей, як ревніть. Тому Христос завжди говорить: Багато з перших будуть останніми, а останні – першими (Мт 19, 30). Тому і ставить Він за приклад блудниць і митарів, щоб юдеї почали ревнувати. Гріх блудниць і гріх митарів – два найбільших гріха, що походять від грубої любові, в першому випадку до тіла, в останньому – до грошей» (Іван Золотоустий «Гомілії на Євангелію від Матея» 67.3).
Що може пробудити мою ревність до Бога та Його Царства?
Останні коментарі