Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Перейдіть догори

Догори

Як побачити Божу любов, коли боляче? - Дабар - біблійний курс

Як побачити Божу любов, коли боляче?
Спільнота Дабар

Тими днями Мойсей сказав до люду: “Ти є народ святий у Господа, Бога твого; тебе вибрав Господь, Бог твій, щоб ти був для Нього вартісним народом поміж усіма народами, що на землі. Не тому, що ви численніші від інших народів, полюбив вас Господь і вибрав вас, ви ж бо найменший з усіх народів, – а з любові до вас і щоб здійснити клятву, якою Він клявся батькам вашим, вивів вас Господь потужною рукою й визволив вас із дому неволі, з рук фараона, єгипетського царя. Знай же, що Господь, Бог твій, то правдивий Бог; Бог вірний, що дотримує союз і ласку по тисячні покоління для тих, що Його люблять і пильнують заповіді Його; а тому, хто ненавидить Його, відплачує, гублячи його; не зволікає супроти того, хто Його ненавидить, а відплачує незабарно. Отож, пильнуй заповіді та установи й рішення, що їх наказую Я тобі сьогодні виконувати”. Втор 7, 6-11

На початку розділу Бог наказує не змішуватися з місцевими народами в землі, в яку Господь веде Ізраїль, а потім лунають слова “Ти є народ святий”. Єврейське святий “кадош” означає відділений. Коли ми говоримо про святість вона видається нам далекою ефемерною. Але в Божих устах вона конкретна і дієва – треба відділитися. Безумовно першою інтерпретацією такої святості-відділеності є відділеня від справ світу цього. Але чи не є в контексті “відділення” першим кроком до святості “відділення чоловіка від матері і батька свого…” (Бут 2;24)? Чи можна парафразувати, що дорослі діти не відділені від своїх батьків, які залежать від батьків психологічно і матеріально, відстоять від біблійної святості далі, ніж їхні самостійніші однолітки?

Авраамова святість розпочалася, коли він вийшов з батьківського дому в усіх сенсах цього слова.
Як відбувається відділення від світу, якщо ми зрослися з ним? Боляче, з кров’ю і ранами. Парадокс: Божа любов стає причиною болю, розриву. Але лишень у випадку, коли ми так прив’язані до світу. Може варто переоцінити моменти, в яких ми звинувачували Бога за біль, в якому ніяк не могли побачити “відділення-святість”, Божу любов?
Мотивом Бога, який освячує відділенням, є любов і клятва. Любов поєднується з відповідальністю. Прикметно, що Божа любов невіддільна від клятви, “відповідальності”, “обов’язку любити”. Але Божа любов залишає нам відповідальність. Як ми відповімо на Божу любов? Так пророк Амос в третьому розділі говорить “Лиш вас я знаю з усіх родин землі: тому й покараю вас за всі ваші провини”. З цим текстом перегукується біблійне “кого Бог любить, того і картає”, “поганий той батько, який шкодує різок для своєї дитини”.