Розітнений навпіл - Дабар - біблійний курс в Україні
Роздуми над Євангелієм на 27 серпня
Того часу Ісус сказав своїм учням: «Отже, пильнуйте, бо не знаєте, якого дня прийде ваш Господь. Знайте ж це, що коли б господар знав, у яку сторожу приходить злодій, він пильнував би і не дав би підкопати свого дому. Тому й ви будьте готові, бо Син Людський приходить тієї години, про яку й не думаєте. Хто ж є вірним і мудрим рабом, якого поставить пан над своєю челяддю, щоби вчасно давати їм їжу? Блаженний той раб, якого пан, коли прийде, знайде, що він так робить. Запевняю вас, що він поставить його над усім своїм маєтком. А коли той злий раб скаже у своєму серці: “Мій пан запізнюється!” – і почне бити своїх товаришів, а їсти й пити з п’яницями, то прийде пан того раба в день, у який не сподівається, і в годину, якої не знає; розітне його навпіл і визначить його долю з лицемірами; там буде плач і скрегіт зубів».
Буває час, коли роблю те, що не хочу або роблю те, що не має сенсу і розумію, що так відбувається, але таки роблю це. Простий приклад: це марнування часу в інтернеті, або щось інше. Так, ніби я розітнений навпіл. Чому так діється зі мною? Коли споглянути, що говорили Отці Церкви і Отці Пустині, то відповідь проста – я є розітнутий навпіл через пристрасть. Чим є пристрасть? Нил Сорський «пристрастю називає таку схильність і таку дію, які, довгий час гніздяться в душі, за допомогою звички, звертаються як би в сутність її. Людина приходить у цей стан довільно і самовільно; і тоді помисел, затвердивши від частого з ним звернення та перебування, і зігрітий і вихований в серці, перетворюється в звичку, невпинно обурює і хвилює його пристрасними навіюваннями, від демонів вкладеного. Це відбувається, коли демони дуже часто представляє людині яку-небудь річ або особу, і це живлить пристрасть, і запалює її до (виняткового) любленя їх або відбувається так, що волею-неволею людина подумки поневолюється їми. Причиною цього, буває, через нехтування і призволення, довготривале заняття предметом». Якщо я пильную себе від поганої пристрасті, то я подібний до господаря «який знає, у яку сторожу приходить злодій, і не даю підкопати свого дому». Також, якщо я себе пильную від поганої пристрасті, то я тоді є «вірним і мудрим рабом, якого поставить пан над своєю челяддю» (челяддь це можуть бути мої почуття). «Щасливий той раб, якого пан, коли прийде, знайде, що він так робить». Так, справді я тоді є щасливий і не поділений в собі, бо пристрасть не ділить мене і не четвертує.
Останні коментарі