Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Перейдіть догори

Догори

Господар і бомж - Дабар - біблійний курс в Україні

Господар і бомж
Спільнота Дабар

13 вересня 2014 Лк 6, 43-49

Того часу Ісус сказав своїм учням: «Немає доброго дерева, яке родило б поганий плід, ані поганого дерева, яке родило би добрий плід. Бо кожне дерево пізнається зі свого плоду; з терену не збирають смокви, а з глоду не збирають ви­но­граду. Добра людина з доброго скар­бу свого серця виносить добро, а по­гана – зі злого скарбу свого сер­ця виносить зло, бо чим пере­пов­не­не серце, те промовляють уста! Чому Мене кличете: “Господи, Господи!” – а не робите того, що Я ка­жу? Кожний, хто приходить до Мене і слухає слово Моє та вико­нує його, – скажу вам, до кого він по­діб­ний: він подібний до людини, яка будує дім, котра викопала, поглибила і поклала основу на скелі; коли сталася повінь, підступила ріка до цьо­го дому, та не змогла зрушити його, бо він був добре збудований. А той, хто почув і не виконав, подібний до людини, яка збудувала дім на землі – без основи. І підсту­пи­ла до нього ріка, і він відразу зава­лився, – велика сталась руїна цього дому!»

Євангеліє поділене на дві частини і містить три порівняння: дерево, скарб і дім.

Дерево

Коли говориться “дерево” грецький оригінал передбачає переважно фруктове дерево, тобто в біблійній мові немає дерева (людини) у якої би не було зовсім ніякого плоду. Так чи інакше ми приносимо плід. Питання який він добрий чи злий? За своїм плодом дерево отримає назву. Те, яке приносить яблука, називається яблунею, те, яке приносить виноград, так і називається – виноградом. З цього огляду як звати мене?

Критерієм дерева є плоди, критерієм людини є дія. Пам’ятаєте смокву, яке не принесла свій плід і, будучи проклятою Господом, всохла. Так і ми всихаємо, залишаючись в апатії та бездіяльності.

Скарб

Важливо, що як і у випадку доброго, так і у випадку злого серця, воно все одно називається скарбом. Кожен з нас є скарбом, незважаючи навіть на те, що перетворив його на злий скарб.

Ніхто серед нас є абсолютно мовчазним, більшість – в міру балакучі. Чи означає це, що наші серця є постійно переповнені? З логіки Євангелія виходить – так. Бо написано чим переповнені серця, те випливає з уст. Що є в твоєму серці, якщо на устах лишень підколки, звинувачення, обмовляння і осудження? В цьому плані – кожен сам собі діагност.

Дім

Друга частина Євангелія поєднує два перші порівняння: “Ви кажете Господи, Господи (вуста – серце – скарб), а не робите… (дерево і плоди). Своїми побожними словами людина хоче обманути перш за все себе, бо надіється, що промовляючи добре, має і в серці добро. Ісус застерігає перед таким самообманом, адже від цього страждає перш за все сама людина, бо отримує врешті решт дім, який може в будь-яку хвилину розвалитися. Чи безпечно чи комфортно жити в такому домі? Що робити людині, дім якої зруйнований бурею вщенть?

Виходить, виконувати Боже Слово навіть просто вигідно з точки зору безпеки. Якщо сьогодні я легковажу Божим Словом, або навіть думаю, що читаючи Біблію, слухаючи проповіді, я роблю більше, ніж достатньо, то чи готовий я перетворитися на безпритульного в далекому чи близькому майбутньому? І чи не є ми всі так чи інакше бездомними людьми? І чи готові вже сьогодні довбати скелю і заливати фундамент, чи готові вкалувати, потіти і будувати дім, який вистоїть в бурю? Чи готові ставати господарем чи воліємо залишитися бомжем?

 

 

https://www.houstonapparels.com/