Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Перейдіть догори

Догори

По мовлення, мовчання і німоту - Дабар - біблійний курс

По мовлення, мовчання і німоту мовчання немой,
Спільнота Дабар

Того часу привели до Ісуса німого чоловіка, біснуватого. Коли був вигнаний біс, німий заговорив. І здивувалися люди, перемовляючись: «Ніколи не було такого в Ізраїлі!» А фарисеї говорили: «То князем бісівським виганяє Він бісів». Ісус обходив усі міста й села, навчаючи в їхніх синагогах, проповідуючи Євангеліє Царства й зцілюючи всяку недугу і всяку хворобу. Побачивши ж юрби, Він змилосердився над ними, оскільки були втомлені та розпорошені, наче вівці, які не мають пастуха. Якось каже Ісус своїм учням: «Жнива великі, а женців мало. Тож благайте Господаря жнив, щоби послав робітників на свої жнива».   Мт 9, 32-38

 

В перших двох віршах ми бачимо багато говоріння і неназване мовчання. Про біснуватого згадано, що він був німий, але як тільки Ісус зцілив його, той заговорив. Далі люди, які перемовлялися: «Ніколи такого не було в Ізраїлі». І нарешті фарисеї, що говорили: «То князем бісівським…»

З вигнання демона і говоріння німого можемо винести, що мова це дар Божий, який може служити злу (звинувачення фарисеїв).

«А де анонсоване мовчання та й ще неназване?» – запитаєте ви. Ісус нічого не відповів фарисеям на їх звинувачення, Він мовчав і продовжував свою справу зцілення.

З цього огляду напрошується іще одне порівняння: мовчання і німота. Мовчання, як і можливість говорити є також даром Божим. Здається, мовчання дуже подібне до німоти, але різнить їх наявність та відсутність свободи. Коли я мовчу – це мій вибір. В німоті я не маю свободи, я приречений.

Цей висновок можемо розповсюдити ширше. Чи є за моєю побожністю напоказ несвобода бути засудженим в храмі? Чи є в моїй «християнській покірності просто комплекс «сірої мишки»? Чеснота і поневолення можуть ставати подібними за зовнішніми атрибутами. Але залишається надійне мірило – свобода.

Хочу простежити за двома послідовностями Ісусових дій.

В 35 вірші Він: обходив – навчав – проповідував Євангеліє – зцілював. «Обходив» це слово використовується в книгах, де описується шлях Ізраїля в пустелі. Брамою навчання, прийняття Євангелія Царства і врешті решт зцілення є шлях від рабства до свободи, який проходиться лишень в пустелі. Цей шлях може тривати роками. Без Божої науки, без визнання Бога царем мого життя (Євангеліє Царства) я не отримаю справжнього зцілення.

В 36 вірші Ісус: побачив – змилосердився – сказав учням. Кожне Боже Слово, яке отримуєш, починається з того, що Бог дивиться на тебе, його серце переповнюється милосердям до тебе, яке виливається дощем, краплею чи росою Божого Слова. Тому навалу Слова в проповідях священиків, в біблійних розважаннях, в нав’язливому заклику читати Біблію сприймай, як неймовірний потік Божого милосердя і погляд Бога навіки прикутий до Тебе.

Важливо, що в цьому фрагменті повного говорінням, Ісус скеровує своє Слово лишень до Своїх учнів.